MI-PILOT

System jazdy autonomicznej poziomu 1 - MIPILOT to nowość w gamie Mitsubishi. Rozwiązanie to wykorzystuje tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop & Go oraz układ centrowania na pasie ruchu (LCA). Dzięki temu samochód jest w stanie zachować dystans do pojazdu poprzedzającego oraz utrzymać się na środku pasa ruchu.

System ograniczający skutki kolizji czołowych [FCM]

Korzystając z radaru pokładowego i przedniej kamery, system ocenia odległość od pojazdu, pieszego lub rowerzysty znajdującego się przed samochodem (nieruchomego lub poruszającego się). Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, a mimo użycia hamulca przez kierowcę ryzyko kolizji wciąż istnieje, system wyemituje ostrzeżenie i wdroży dodatkowe hamowanie. W przypadku niewystarczająco intensywnego hamowania lub braku hamowania przez kierowcę, system automatycznie spowalnia lub zatrzymuje samochód.

System monitorowania martwego pola [BSW]

Zadaniem systemu BSW jest monitorowanie pojazdów (samochodów, motocykli) znajdujących się w martwym polu po jednej i drugiej stronie samochodu. Kiedy układ wykryje taką sytuację powiadamia kierowcę miganiem diody LED w lusterku zewnętrznym po odpowiedniej stronie samochodu.

System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu [LDW] oraz asystent utrzymywania pasa ruchu [LKA]

Korzystając z radaru pokładowego i przedniej kamery, system ocenia odległość od pojazdu, pieszego lub rowerzysty znajdującego się przed samochodem (nieruchomego lub poruszającego się). Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, a mimo użycia hamulca przez kierowcę ryzyko kolizji wciąż istnieje, system wyemituje ostrzeżenie i wdroży dodatkowe hamowanie. W przypadku niewystarczająco intensywnego hamowania lub braku hamowania przez kierowcę, system automatycznie spowalnia lub zatrzymuje samochód.

System centrowania na pasie ruchu [LCA]

System LCA to nieoceniona pomoc w trakcie jazdy na drogach ekspresowych i autostradach. Układ ten wspomaga kierowcę starając się utrzymać samochód po środku pasa ruchu stale korygując położenie kierownicy

Tempomat adaptacyjny [ACC] z funkcją Stop & Go*

Zadaniem adaptacyjnego tempomatu jest utrzymanie ustalonego, bezpiecznego dystansu do poprzedzającego pojazdu. Układ ACC jest w stanie całkowicie wyhamować samochód, a nawet podążać za samochodem z przodu, gdy ten ponownie ruszy.

*Funkcja Stop & Go dostępna wyłącznie dla samochodów wyposażonych w automatyczną lub dwusprzęgłową skrzynię biegów.